Farbowanie barwnikami naturalnymi i …nie tylko.

W ostatnich trzech miesiącach zajmowałam się między innymi barwieniem wełny, zarówno w barwnikach naturalnych (kocanki, bez czarny, kruszyna) jak i chemicznych. Jeśli chodzi o farbowanie chemią, to wybrałam sposób z użyciem mikrofalówki, jako że wydał mi się łatwy i przyjemny. Na razie jest jeden warkoczyk, ale już zaopatrzyłam się w wielką rolkę folii i będę kontynuować.

przed farbowaniem

Wełnę zanurzam w wodzie, delikatnie, bo grozi sfilcowaniem.

rozrobienie barwników

Barwniki rozrabiam według przepisu z opakowania. Dobre do tego są butelki po mineralnej.

barwniki do tkanin

Użyłam tych barwników.

wełna do mikrofali farbowanie

Wełnę układam na folii, polewam barwnikami, a potem do mikrofali.

czesanka farbowane (1)

Oto efekt końcowy.

Skomentuj

